بازی فورتنایت؛ نکات مهم و اشتباهات رایج

بین مطالب وب سایت جستجو کنید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
میم. گیم
14:38
دو شنبه 11 شهريور 1398

بازی فورتنایت حالا برای مدتی است که در رادار گیمرهای آنلاین قرار گرفته است. اما هنوز بسیاری از بازی‌کنندگان سوالاتی در مورد این بازی دارند. ما در این مقاله به بررسی بازی فورتنایت می پردازیم؛ همچنین نکات مهم و اشتباهات پر تکرار در این بازی را یاداور می شویم.

فورتنایت

 

 


 

معرفی فورتنایت (Fortnite)

یک بازی با 100 نفر بازی‌کننده است که می‌توانید در آن به تنهایی یا به عنوان عضوی از یک تیم بازی کنید و بعد از پریدن با چتر در یک جزیره با دیگران مبارزه کنید تا در نهایت تنها شما در آن جزیره باقی بمانید و برنده شوید.

برای سخت‌تر شدن بازی، جزیره مدام در حال کوچک‌تر شدن است و شما باید در آن دوام بیاورید. برای این کار باید تله بکارید، سلاح‌های جدید به دست بیاورید و مواضع دفاعی بسازید. همین‌طور که نقشه‌ی بازی آب می‌رود، بازی‌کنندگان به هم نزدیک‌تر می‌شوند و بدین ترتیب باید مدام در حال پیشرفت و تطبیق شرایط باشید.

با این‌که بازی فقط یک نقشه دارد، این نقشه بسیار وسیع است و مدام در حال گسترش و تغییر. سازنده‌ی بازی یعنی اپیک گیمز هم هر بار این نقشه را به‌روزرسانی می‌کند. در آخرین آپدیتی که برای بازی عرضه شده اپیک گیمز آن را گسترش داده و یک شهر جدید اضافه کرده است. به طور کلی اپیک به قسمت‌های غربی نقشه علاقه‌ی بیشتری نشان داده است.

بازی Fortnite: Save The World یک بازی در سبک بقا است که به صورت دو نفره‌ی همکاری (co-op) بازی می‌شود. در این بازی با همان ابزارها و ادوات بازی می‌کنید و باید در مقابل زامبی‌های هوش مصنوعی مقاومت کنید. برای این‌کار باید در روز مواضع دفاعی بسازید و حسابی جای پای خود را محکم کنید تا بتوانید شب را دوام بیاورید.

هر دو بازی Fortnite و Fortnite Battle Royale را اپیک گیمز هنوز در حال گسترش دادن است و وعده داده که آن‌ها را بهبود خواهد داد.

از جمله‌ی این بهبودها می‌توان به پیشرفت حس تیراندازی و دقت اشاره کرد. همچنین احتمال اضافه شدن یک نقشه به بازی وجود دارد. با این وجود هنوز برنامه‌ی دقیقی برای اضافه شدن وسایل نقلیه به بازی وجود ندارد و زاویه دید اول شخص در برنامه نیست.

این‌ها همه‌ی چیزهایی بودند که باید در مورد بازی Fortnite بدانید. اگر به سراغ بازی Fortnite Battle Royale می‌روید امیدواریم شما را در این بازی ملاقات کنیم!

 

fortnite

بتل رویال چیست؟

هر چند وقت یک بار در دنیای بازی‌های رایانه‌ای، سبک جدیدی پدید می‌آید و گیمرها را به خود جذب می‌کند. سبکی که در دو سال گذشته رایج شده است، بتل رویال (Battle Royal) یا سبک بقا نام دارد. بازیکنان در این سبک بازی‌ها، با شرایط و امکانات برابر شروع می‌کنند و باید برای زنده ماندن تلاش کنند. در نهایت تنها یک نفر زنده می‌ماند و برنده بازی می‌شود.

در این بازی‌ها نخستین هدف این است که زنده بمانید و در قدم بعدی باید دیگر بازیکنان را حذف کنید. در ادامه‌ی این مقاله به معرفی بازی فورتنایت که یکی از مهیج‌ترین بازی‌های این سبک است می‌پردازیم.

داستان بازی فورت نایت

داستان-بازی-فورتنایت

 

بازیکن بوسیله‌ی گلایدری از یک اتوبوس آبی رنگ که توسط بالونی بزرگ به پرواز در آمده است٬ بر روی جزیره‌ای امن فرود می‌آیند. البته بخش امن جزیره هر لحظه کوچکتر می‌شود و بازیکنان ضمن حفظ جان خود٬ باید با دیگر بازیکنان مبارزه کنند. برنده‌ی بازی کسی است که بتواند تا اخر زنده بماند. تنها چیزهایی که در اختیار دارند نقشه و یک کلنگ است که با استفاده از آن‌ها باید برای خود سرپناه بسازند، سلاح پیدا کنند و در ناحیه امن باقی بمانند. در این روند با خطرات محیطی و حملات رقبا مواجه خواهند شد. در پایان تنها یک نفر زنده می‌ماند و برنده می‌شود. در تمام جزیره می‌توان سلاح و آیتم‌های ویژه‌ای یافت که به مبارزه کردن شما کمک می‌کند. بازیکنی در آخر برنده می‌شود یا بهتر بگوییم زنده می‌ماند که علاوه‌ بر دارا بودن دانش خاص بازی های سبک بتل رویال٬ هر سلاح را به خوبی بشناسد و واکنش مناسبی در موقعیت‌های مختلف از خود نشان دهد.

اسلحه ها

در بازی فورتانیت 6 دسته سلاح مختلف وجود دارد و برای هر کدام از سلاح ها 2 الی 3 کلاس مختلف وجود دارد. این کلاس ها با رنگ های مختلف نشان داده می شود که به شرح زیر هستند:

  • کلاس Common : رنگ سفید
  • کلاس Uncommon: سبز
  • کلاس Rare: آبی
  • کلاس Epice: بنفش
  • کلاس Legendary: نارنجی

این کلاس ها به ترتیب بهتر می شوند. یعنی هر اسلحه ای در کلاس لجندری از همان سلاح در کلاس اپیک بهتر است. البته طراحی بالانس پیرامون سلاح ها بسیار خوب است و کلاس ها باعث نمی شوند که بازیکنان نسبت به یکدیگر برتری زیادی پیدا کنند. مقدار دمیج اسلحه ها با افزایش کلاس بالاتر می رود و چیزهای دیگر نظیر پر کردن تیر و لگد سلاح هم با افزایش کلاس کاهش پیدا می کند. لازم به ذکر است تعداد سلاح های کلاس لجندری بسیار کمتر از دیگر سلاح ها است.

چگونه در این بازی حرفه‌ای شویم؟

تمرین قبل از بازی

فورتنایت قبل از شروع بازی، شما را در یک محوطه تمرینی قرار می‌دهد تا با محیط و اسلحه‌ها آشنا شوید. از این فرصت به خوبی استفاده کنید و تمامی سلاح‌ها را امتحان کنید. سعی کنید نحوه کار کردن با هر یک را به خوبی یاد بگیرید. به این ترتیب سرعت عمل شما در حین بازی بیشتر می‌شود و دچار سردرگمی کمتری خواهید شد.

 انتخاب محل فرود مناسب

اگر به تازگی شروع به بازی کرده‌اید و با بتل رویال آشنایی کمی دارید، بهتر است جزو آخرین نفراتی باشید که فرود می‌آیند. قبل از فرود محل مناسبی را انتخاب کنید تا در میان بازیکنان دیگر و درگیری‌ها فرود نیایید. بهترین محل‌ها برای بازیکنان مبتدی، ساختمان‌های کوچک و بناهای متروکه‌ای است که از مرکز جزیره دور باشند. تا جایی که می‌توانید از ساختمان‌های بزرگ و مرکز جزیره فاصله بگیرید.

 فرود-فورتنایت

استفاده بهینه از ابزار اولیه

ابزار اولیه‌ای که Fortnite در اختیار شما قرار می‌دهد، تنها یک کلنگ است! برای پیدا کردن سلاح‌ها و ابزارهای دیگر، باید خودتان جست‌وجو کنید. قبل از هر چیز با استفاده از این ابزار، برای خود یک سنگر و سرپناه بسازید. می‌توانید خانه‌ها، دیوارها، درخت‌ها و هر چیزی دیگری که می‌بینید را تخریب کنید و مواد به دست آمده را برای ساخت سنگر استفاده کنید.

کلنگ ابزار مبارزه هم به شمار می‌رود اما فقط در مقابل بازیکنی که تنها ابزار او هم کلنگ باشد. اگر رقیب شما سلاح دیگری پیدا کرده باشد، نمی‌توانید با کلنگ در مقابل او ایستادگی کنید. پس بهتر است در اولین قدم برای خود سازه‌ای بنا کنید که بتوانید در آن پناه بگیرید. این سازه‌ها در طول بازی به کمک شما خواهند آمد.

 

استفاده صحیح از نقشه

نقشه یکی دیگر از امکانات شما در این بازی است که باید بهترین استفاده را از آن ببرید. هر بازیکن روی نقشه، منطقه‌ای به شکل دایره مشاهده می‌کند که ناحیه امن نام دارد. ناحیه امن شما به مرور زمان کوچک و کوچکتر می‌شود تا زمانی که همه بازیکنان به هم می‌رسند و ناچار به مبارزه می‌پردازند. در تمام طول بازی، نقشه را مد نظر داشته باشید و تا زمانی که ممکن است از دایره امن خود خارج نشوید. بازیکنی که از دایره امن خارج شود گرفتار طوفان خواهد شد.

نقشه-فورتنایت

 

مدیریت منابع

به خاطر داشته باشید که هدف اول شما در این بازی زنده ماندن است. برای این کار باید منابع خود را شناسایی، مدیریت و اولویت‌بندی کنید. چند گزینه برای افزایش نیرو و مقاومت در برابر آسیب‌ها در اختیار خواهید داشت که جزئیات هر یک به شرح زیر است:

  • کیت پزشکی (نوار سبز بالای صفحه)
  • سپر دفاعی (نوار آبی بالای صفحه)

نوار سبز به مراقبت‌های پزشکی اختصاص دارد که با استفاده از آن می‌توانید جان کاراکتر خود را نجات دهید. با استفاده از نوار آبی به سپر دفاعی خود دسترسی خواهید داشت. برای تقویت سپر دفاعی سه روش یا سه ماده در نظر گرفته شده است:

  • Shield Potions: برای این که سپر دفاعی شما کاملا ترمیم شود و حداکثر میزان محافظت را داشته باشید، باید از دو عدد معجون Shield Potions استفاده کنید.
  • Chug Jug: ماده‌ای است که مصرف آن 15 ثانیه زمان نیاز دارد اما با مصرف یک عدد از آن، سپر دفاعی کاملا ترمیم می‌شود.
  • Slurp Juice: مصرف این ماده 25 ثانیه زمان می‌برد و طی آن 25 امتیاز به جان یا نیرو و 25 امتیاز به سپر دفاعی افزوده می‌شود.

 

شناخت سلاح‌ها و ابزارها

در هنگام شروع بازی، یک کوله‌پشتی خواهید داشت که پنج جای خالی دارد. می‌توانید این جاهای خالی را با اسلحه‌هایی که پیدا می‌کنید پر کنید. سلاح‌ها بیشتر در ساختمان‌های خالی پیدا می‌شوند. هر سلاحی که پیدا کردید بردارید و نگران حجم کوله نباشید. اگر در ادامه سلاح بهتری دیدید می‌توانید آن را جایگزین سلاح‌های قبلی کنید. به خاطر داشته باشید که داشتن بهترین سلاح‌ها و دانستن طرز کار آن‌ها، رمز پیروزی شما در مبارزه‌ها است.

در ادامه معرفی بازی فورتنایت به بررسی برخی از اسلحه‌های موجود در این بازی می‌پردازیم:

  • شات‌گان (shotgun): این سلاح برای درگیری‌ها و مبارزات نزدیک مناسب است.
  • Assault rifles: این اسلحه در درگیری‌های دور کاربرد دارد.
  • ساب‌ماشین‌گان(submachine gun): این اسلحه سرعت شلیک بالایی دارد و برای اهداف نزدیک مناسب است.
  • سلاح‌های دستی: برای هدف‌گیری اهداف میان‌برد مناسب هستند.
  • موشک‌انداز و نارنجک‌انداز‌: از این سلاح‌ها برای تخریب دیوارهای دفاعی حریف و هر نوع بنای دیگری می‌توان استفاده کرد.
  • تیر و کمان: سلاحی که می‌توان از آن برای تیراندازی با تعداد دفعات محدود و اهداف میان‌برد استفاده کرد.
  • Boogie Bomb: سلاحی شبیه نارنجک که برای مدت پنج ثانیه حریف را وادار به رقص می‌کند! بدیهی است که در این زمان رقیب شما نمی‌تواند دفاع یا حمله کند.
  • نارنجک Port-A-Fort: این نارنجک به محض پرتاب یک قلعه برای شما می‌سازد.
  • نارنجک Impulse Grenade: این نارنجک قدرت تخریب بیشتر و سریعتری دارد و همچنین بازیکن می‌تواند خود را با استفاده از آن پرتاب کند.

سلاح-فورتنایت

 

شناسایی مناطق

جزیره این بازی شامل 18 منطقه می‌شود که هر یک نام جداگانه‌ای دارد. مناطق امن معمولأ در قسمت میانی قرار گرفته‌اند. برای برنده شدن در بازی باید تمامی مناطق امن را شناسایی کنید و بتوانید با استفاده از نقشه، راه خود را پیدا کنید. کسی که آشنایی بیشتری با مناطق داشته باشد، امکان برد بیشتری خواهد داشت.

 

تحلیل موقعیت

برای برد در این بازی باید از قدرت تحلیل و هوش خود استفاده کنید. شرایط و موقعیت خود را دقیق بسنجید. از امکاناتی که برای زنده ماندن در اختیار دارید به موقع و با سیاست استفاده کنید. علاوه بر امکانات، شرایط جسمی کاراکتر را برای انتخاب حمله یا دفاع در نظر داشته باشید و معجون‌ها را در زمان مناسب مصرف کنید.

نکات-فورتنایت

تعیین استراتژی مناسب در بازی فورتنایت Fortnite

اگر بخش معرفی فورتنایت را که پیش‌تر برایتان شرح دادیم به خوبی خوانده باشید، حتما متوجه شده‌اید که برای این بازی باید تاکتیک و استراتژی‌های مناسبی را به کار ببرید. برای مثال می‌توانید بازی را سریع و خشن شروع کنید. بسیاری از بازیکن‌های مبتدی در شروع بازی سردرگم هستند و با استفاده از این موقعیت و حمله سریع، می‌توانید آن‌ها را حذف کنید. بازیکنان مبتدی بیشتر فرار می‌کنند؛ با تعقیب آن‌ها در ابتدای بازی و زمانی که هنوز سلاحی پیدا نکرده‌اند، می‌توانید مبارزه را پیروز شوید.

در مواقعی که شرایط جسمی و سلاح‌های خوبی دارید، استراتژی را بر اساس حمله بنا کنید و زمانی که شرایط مناسبی ندارید عقب‌نشینی کنید.

 

رعایت سکوت و گوش دادن به صداها

در ابتدای بازی، در یک منطقه بزرگ قرار دارید که هر چقدر تخریب کنید و سنگر بسازید، کسی صدایی نمی‌شنود. اما به تدریج و با پیشرفت بازی، منطقه کوچک می‌شود و شما می‌توانید صدای تخریب‌ها و ساخت و ساز رقیبان خود را بشنوید. در این شرایط بازیکنان به هم نزدیک می‌شوند و  پشت دیوارها، درخت‌ها و بوته‌ها سنگر می‌گیرند.

کوچکترین صدایی می‌تواند محل پنهان شدن بازیکن را لو بدهد و  باعث حمله رقبا شود. به همین دلیل بسیار مهم است که در طول بازی بی‌صدا حرکت کنید و به صداهای محیط دقت کنید.

 

پرهیز از فضاهای باز

در طول مسیر حرکت، تا حد امکان از وارد شدن به فضاهای باز بپرهیزید و در مسیرهایی حرکت کنید که محلی برای پناه گرفتن داشته باشند. حرکت از میان درخت‌ها و بوته‌ها یا دیوارهای مخروبه، عاقلانه‌ترین کار است. در هر فضای بازی ممکن است کسی سلاحی به سمت شما نشانه بگیرد؛ پس بی‌پروا حرکت نکنید. پس از طی مقداری از مسیر، کمی مکث کنید و شرایط محیط را بسنجید.

 محیط-فورتنایت

دویدن و پناه گرفتن

همان طور که در فهرست سلاح‌ها مشاهده کردید، در فورتنایت، بازیکنان ابزارهای تخریبی متعددی دارند. شما می‌توانید بناها را تخریب کنید و از آن‌ها سنگر بسازید؛ اما حریفان نیز می‌توانند سنگر شما را تخریب کنند. اگر با چنین مسئله‌ای مواجه شدید بدوید و پناهگاه دیگری پیدا کنید. دقت داشته باشید که هر دوی این اعمال برای زنده ماندن شما ضروری هستند. اگر در حال دویدن باشید، حریف به سختی می‌تواند به شما شلیک کند و اگر پناهگاه‌های اطراف را بشناسید، در امان خواهید بود.

 

استفاده از Replay system

این سیستم، یکی از امکانات بازی فورتنایت است که بازی شما را ثبت می‌کند و با استفاده از آن می‌توانید چگونگی مرگ کاراکتر خود را ببینید. برای افزایش مهارت‌های خود از این امکان استفاده کنید و با کمک آن بازی خود را تحلیل کنید. به این ترتیب نقاط ضعف و قوت خود را شناسایی خواهید کرد و در بازی‌های بعدی عملکرد بهتری خواهید داشت.

reply-fortnite

 

 

فورتنایت: بتل رویال و 6 اشتباه بزرگ تازه واردها

1. استفاده نکردن از کلیدهای جایگزین برای ساخت و ساز

مهم ترین نقطه تمایز فورتنایت با دیگر عناوین هم سبک خود، قابلیت ساخت و ساز در بازی است. درست بر خلاف عناوینی چون پابجی که ذات تاکتیکی بازی روی شوتینگ و تیراندازی تمرکز دارد، فورتنایت استراتژی، سرعت عمل و هوش شما را در ساخت و ساز بازی به چالش می کشد.

اما کلیدها و دکمه های پیش فرض ساخت و ساز بازی به خصوص رو پلتفرم کامپیوتر چندان مناسب نیستند، بنابراین توصیه می کنیم از همان ابتدا کلیدهای مورد پسند خود را انتخاب کنید. همچنین بهتر است در طول بازی چندین بار بین حالت ساخت و ساز و تیراندازی تغییر حالت بدهید تا حافظه غضلانی شما کاملا به این تنظیمات عادت کند.

اشتباهات-فورتنایت

2. فراموش کردن ساخت و ساز در هنگام درگیری ها

نگران نباشید این اشتباه را حتی برخی از قدیمی ترین بازیکنان فورتنایت نیز مرتکب می شوند. اما به هیچ وجه اهمیت ساخت و ساز در هنگام درگیری و تیراندازی نادیده نگیرید.

بنابراین دفعه بعدی به جای آنکه درست مقابل راکت دشمن بایستید، سریع تر دیواری در مقابل خود بسازید تا از آسیب راکت در امان بمانید. اگر دشمنان برای نفوذ به قلعه شما شروع به ساخت راه پله و رمپ کردند، شما نیز در جهت مخالف ساخت راه پله را شروع کرده و یا با شلیک کردن کل سازه آن ها را با خاک یکسان کنید. سه نوع مصالح آجر، چوب و بتن برای ساخت و ساز در بازی وجود دارند. هر کدام از این نوع مصالح ویژگی های مخصوص به خود را دارند، برای مثال چوب مقاومت کمتری دارد اما ساخت آن سریع تر است. بنابراین در ابتدای بازی سعی کنید تا از هر کدام مقادیر زیادی جمع آوری کنید. چگونه؟ کلنگ خود را بردارید و به جان دیوارها، ماشین ها و درختان بیافتید.

اشتباهات-fortnite

3. از بین نبردن قلعه ها و استحکامات دیگر بازیکنان

تماشای ساخت یک قلعه بزرگ و یا یک راه پله طولانی درست به میان آسمان، شاید سرگرم کننده باشد اما بهتر است در دفعات بعدی به خراب کردن آن فکر کنید. با شلیک کردن به قلعه های بازیکنان دیگر جلوی ساخت و ساز آن ها را بگیرید و شاید فرصتی برای کشتن خود آن ها نیز مهیا شود. از یاد نبرید که شلیک کردن به پایه های هر ساختمان و سازه ای کل آن را نابود می کند.

البته از یاد نبرید که خود شما نیز به هیچ وجه در امان نیستید، تمامی اشیا، ساختمان ها و سازه های بازی قابل تخریب هستند. بنابراین بهتر است عادت کمپ کردن در خانه ها را که شاید از پابجی به امانت گرفته اید، فراموش کرده و همواره آماده تغییر دادن موقعیت خود باشید.

4. فرود آمدن در مناطق شلوغ و حساس

تقریبا در تمامی بازی های بتل رویال، دو استراتژی کلی برای شروع بازی وجود دارد: ریسک پریدن به مناطق شلوغ اما پر از تجهیزات بازی را بپذیرید و یا منطقه ای خلوت اما با لوت کمتر را برای فرود انتخاب کنید.

فرود آمدن در مناطق شلوغ بازی شاید برای یادگیری بهتر کامبت بازی و حرفه ای تر شدن در درگیری ها مفید باشد اما اگر می خواهید تا چند نفر آخر به بقا ادامه دهید، بهتر است فکر فرود در مناطقی چون Shifty Shafts و Tomato Town را از سر خود بیرون کنید.

همچنین اگر می بینید بازیکنی زودتر از شما روی سقف خانه ها فرود آمد، به جای دنبال کردن او، روی زمین فرود آمده و از در خانه وارد شوید. با این کار اتاق های زیاد و ایمنی وجود دارند که با گشتن آن ها می توانید خود را برای درگیری پیش رو آماده کنید.

5. به اشتراک نگذاشتن آیتم های سلامتی

با گشت و گذار در محیط بزرگ فورتنایت آیتم های سلامتی مختلفی چون بانداژ و معجون های محافظ پیدا خواهید کرد. معجون ها را بلافاصله سر بکشید تا نوار محافظ و شیلد شما پر شود اما پس از آن هر آیتم سلامتی دیگری که پیدا کردید، بهتر است آن را با دوست و همراهان خود شریک شوید.

برای این کار کافی است منوی Inventory را باز کرده و آیتم های مد نظر را روی زمین بیاندازید. به هر حال بعید می دانیم که داشتن معجون محافظ آن هم زمانی که نوار شیلد تا آخر کامل است، چندان کارآمد باشد.

6. انتخاب سلاح اشتباه

اجازه ندهید طراحی کارتونی بازی شما را گول بزند، کوچکترین اشتباه در درگیری ها ممکن است به بهای جان شما و تکرار دوباره بازی تمام شود. در انتخاب سلاح ها بسیار دقت کنید چرا که هر کدام ویژگی های مخصوص خود دارند. اول از همه باید به رنگ آن ها دقت کنید، سلاح های فورتنایت در 5 رنگ مختلف ظاهر می شوند که خاکستری ضعیف ترین و نارنجی قدرتمندترین است.

ترتیب قدرت رنگ ها به شکل رو به رو است: خاکستری<سبز<آبی<بنفش<نارنجی

همچنین گول ظاهر برخی از سلاح ها را نخورید، برای مثال شاتگان ها برُد بیشتری از آنچه که فکر می کنید، دارند و از قوی ترین سلاح های بازی به شمار می آیند. همچنین مینی گان ها که به تازگی به بازی اضافه شدند، بیشتر برای خراب کردن استحکامات دشمن مناسب هستند تا از بین بردن خود آن ها.

توصیه ما به شما این است که با تمامی سلاح های بازی کار کنید تا بفهمید با کدام یک از آن ها بیشتر راحت هستید و فراموش نکنید که استفاده از سلاح نامناسب تنها موقعیت شما را برای بازیکنان دیگر فاش می کند.

جمع‌بندی

در معرفی بازی فورتنایت Fortnite گفتیم که این بازی در سبک بقا یا بتل رویال ساخته شده است و جزو 50 بازی برتر جهان قرار گرفته است. این بازی هم مانند سایر بازی‌ها، پیچیدگی‌های خاص خود را دارد. با این حال می‌توانید با استفاده از این مقاله که راهنمای کاملی درباره این بازی است، آن را دانلود و نصب کنید. همچنین با به کار بستن راهنمایی‌های امکانات بازی که در این مقاله آن‌ها را معرفی کردیم، در مدت زمان کوتاهی، به یک گیمر حرفه‌ای فورتنایت تبدیل شوید.

 


تعداد بازدید از این مطلب: 1060
بازدید : 1060

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:










نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید
تمام حقوق اين وب سايت متعلق به بهترین بازیهای اندروید، آیفون،بازیهای کامپیوتری و پلی استیشن مي باشد | طراحی قالب : تم ديزاينر